Get in touch!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wordt de Point Of Sales mobiel ?

Prosteps > E-commerce  > Wordt de Point Of Sales mobiel ?

Wordt de Point Of Sales mobiel ?

Wanneer je vandaag op restaurant gaat eten, wordt je bestelling aan tafel meteen doorgegeven aan de keuken. Je betaalt al jaren de taxi met een kredietkaart. Dit zijn de eerste mobiele POS-systemen. Dergelijke mobiele ‘Point-of-sales’ oplossingen veranderen de manier waarop we shoppen. De ‘Point-of-Sales’ of kortweg POS, wordt gebruikt op de plaats waar de transactie plaats vindt.

 

De eerste Point Of Sales plossingen

 

De eerste POS-oplossingen waren de klassieke kassa’s, die het mogelijk maakten een overzicht te houden van de inkomsten. In de loop van de geschiedenis is echter heel wat veranderd in de POS-toepassingen. Waar vroeger de prijs van producten handmatig werd ingevoerd, zorgde de invoering van de barcode in de jaren ’70 voor meer efficiëntie en snelheid. Met de opkomst van de kredietkaart in de jaren ‘80, die steeds meer cash begon te vervangen, werden de kassasystemen ook steeds meer uitgerust met allerlei mogelijkheden om de snelheid en het betaalgemak te verhogen. Vandaag maakt het toenemend gebruik van draadloze computernetwerken en nieuwe technologieën een volgende stap mogelijk : mobiele POS-systemen.

 

Waarom staat de POS vandaag op een vaste plaats aan de uitgang van de winkel? simpelweg omdat het vroeger niet anders kon. Vandaag kan het ook anders. Zo is er in de Apple-winkels zelfs geen vaste kassa meer aanwezig en ronden de winkelbedienden de aankopen af op de winkelvloer, bij de klant. De mobiele POS-systemen (of mPOS) zijn in opgang en bewijzen hun nut voor winkeliers.

 

Vandaag een integraal onderdeel van een volledige omnichannel-strategie

 

Een degelijk en succesvol mPOS-systeem gaat echter veel verder dan een ‘mobiele kassa’. Idealiter is de mPOS een integraal onderdeel van een volledige omnichannel-strategie, zodat over de verschillende kanalen heen, in realtime, zowel interacties als transacties kunnen worden gevolgd en beheerd. Het moet een oplossing zijn die toelaat zowel product- als klanteninformatie, stock, etc. te raadplegen, bestellingen te plaatsen, thuislevering te verwerken, …

 

Prosteps wil met Tilroy beantwoorden aan al deze behoeftes. Tilroy is namelijk een volledig webgebaseerde Point of Sales-oplossing (POS), die snel inzetbaar is en niet gebonden aan specifieke hardware. Tilroy ondersteunt een omnichannel-aanpak in de kern van de oplossing en legt de weg open naar mobiel betalingsverkeer. Bovendien is Tilroy snel en efficiënt inzetbaar én kan het eenvoudig functioneel worden uitgebreid naar uw specifieke noden. Dit op een vaste plaats of op een tablet voor gebruik op de winkelvloer.

 

Het aankoopproces in e-commerce omgeving (online) vertoont grote gelijkenissen met een fysiek winkelpunt (POS). Het gaat in beide gevallen over dezelfde klant, hetzelfde artikel, dezelfde promotie, dezelfde stockinzichten,…
Met Tilroy brengen we POS en e-commerce op één omnichannel platform.

 

Een oplossing als Tilroy heeft een pak voordelen – zowel voor de winkelier als voor de klant. Klanteninformatie , aankoop-historiek en stockinformatie worden op één plaats bewaard. Online én offline in één overzicht. Dit laat uiterst gerichte commerciële acties naar de klant toe. Omdat zowel de fysieke als de webwinkel volledig geïntegreerd zijn in één systeem, kan een winkelier of werknemer alle beschikbare informatie over producten opvragen die een klant nodig heeft. Hij kan in realtime stocks checken, bestellingen en thuisleveringen ingeven van artikels die niet voorradig zijn in de winkel en dat waar en wanneer de klant dat wenst. De kans dat een verkoper een klant verliest door tijdsgebrek of het ontbreken van de juiste informatie op het koopmoment wordt tot een minimum herleid. Zo kiest de klant waar, wanneer en op welke manier hij wil shoppen.