Get in touch!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Prosteps integreert partnerprogramma Zalando

Prosteps > E-commerce  > Prosteps integreert partnerprogramma Zalando
Prosteps integreert partnerprogramma Zalando

Prosteps integreert partnerprogramma Zalando

Prosteps, de Belgische ontwikkelaar en leverancier van bedrijfssoftware, integreerde als eerste in België de systemen van Zalando met het ERP-systeem van een partner. Het partnerprogramma van Zalando is sinds december 2013 actief in België. Via dit programma krijgen retailers de mogelijkheid om als officiële partner hun verkoop via de site van Zalando te laten verlopen. Het Belgische merk “Mais il est où le Soleil ?” bijt de spits af en is dus binnenkort ook te vinden binnen het programma, met als doel hun aanbod voor de Belgische en buitenlandse markten uit te breiden. Prosteps integreerde het ERP/Retail-systeem van de partner met de systemen van Zalando. Enerzijds werd de artikeldata volledig gekoppeld, anderzijds werd de logistieke verwerking geautomatiseerd en geïntegreerd in de andere logistieke processen . 

 

Alle producten en de artikeldata van een retailer zijn ondergebracht in een welbepaalde ERP-omgeving, langs de andere kant beschikt Zalando eveneens over een complexe IT-infrastructuur. Het doel is beide met elkaar te laten samenwerken. Prosteps creëerde modules die het systeem van de klant koppelt aan het systeem van Zalando en die ervoor zorgen dat de producten van de partner virtueel bij Zalando terechtkomen, waar ze te koop worden aangeboden. Dankzij onze oplossing wordt het systeem van de klant en zijn artikels in het systeem van Zalando geïntegreerd, waardoor de artikels van de klant onmiddellijk bij Zalando kunnen worden verkocht. De Zalando-partner is ook zelf verantwoordelijk voor de volledige logistieke verwerking van deze orders. Prosteps implementeerde de nodige logistieke modules om de goederen van de partner die verkocht werden via Zalando te verzenden naar de eindklant.”

 

Partnerprogramma Zalando

Het partnerprogramma is al langer actief in Duitsland, waar momenteel succesvol met meer dan honderd partners wordt gewerkt. Verschillende partners verkopen hun producten in zes landen, te weten Duitsland, Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en België. De producten die via partners worden aangeboden beslaan alle categorieën van het Zalando-aanbod. De voornaamste reden voor het opzetten van dit partnerprogramma is het verder verbreden en uitdiepen van het aanbod. Door de samenwerking aan te gaan met externe partners is het voor Zalando niet alleen mogelijk om meer verschillende producten aan te bieden, maar ook om over grotere aantallen producten te beschikken.

 

Kwalitatieve samenwerking

Zalando selecteert haar potentiele partners met grote zorgvuldigheid. Het servicelevel van Zalando wordt hierbij aangehouden als graadmeter, partners moeten ditzelfde niveau hanteren. De merken binnen het programma maken gebruik van de digitale infrastructuur en reikwijdte van Zalando, de partner draagt zelf zorg voor de operationele afwikkeling van de orders via Zalando. De samenwerking is gebaseerd op een commissiemodel. Meer informatie voor potentiele partners: http://www.zalando.be/partnerprogramma/

 

Focus op lokale merken

Meerdere Belgische merken hebben interesse getoond in het partnerprogramma, maar “Mais il est où le Soleil?” heeft de primeur. Nicholas Weinberg, Head of Commercial & Development Vegotex International: “De samenwerking tussen Zalando en “Mais il est où le Soleil?” kwam er haast op natuurlijke wijze, gezien Zalando werkzaam is in meer dan 15 landen en gezien er vraag is naar een online netwerk, waar de Soleil-klant 24/7 terechtkan. Daarnaast betekent een partnership met Zalando ook een enorme springplank voor lokale merken als “Mais il est où le Soleil?” om zich niet enkel op internationaal niveau uit te breiden, maar ook te kunnen rekenen op logistieke kennis en professionele ondersteuning bij het uitwerken van het project.”

auteur : Peter.DeRanter@Prosteps.be