Get in touch!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

POMAX

“We zochten lang naar een IT-partner die met ons kon meegroeien. Op de markt zijn veel pakketten voor groothandel en voor retail, maar een partner die twee kan integreren in één systeem was moeilijk te vinden. Prosteps is hierin in geslaagd en wel op zo’n manier dan hun oplossing samen met ons kan mee evolueren en groeien”

Xavier De Vil
Oprichter en eigenaar
Pomax

OVER POMAX

Het Belgische Pomax werd opgericht in 1994. Het bedrijf evolueerde in de afgelopen twintig jaar van invoerder en groothandelaar voor glaswerk, naar een specialist en leverancier van volledige interieurcollecties. Met de slagzin “Your house, Your home” verdeelt Pomax voornamelijk accessoires die toelaten de persoonlijkheid van de bewoner te laten weerspiegelen in zijn of haar interieur.

ZOWEL GROOTHANDEL ALS RETAIL

Zes jaar geleden vond Pomax de tijd rijp om de activiteiten uit te breiden naar retail. Het bedrijf werkt nog steeds als B2B-leverancier voor de groothandel, maar wilde onder meer middels shop-in-shops ook de eindgebruikers rechtstreeks gaan bereiken. Anno 2014 beschikt Pomax over vijftig shop-in-shops, vijf eigen winkels en levert het bedrijf in meer dan negentig landen (85% van de activiteiten is gericht op export). Pomax wil zijn klanten een optimale en volledige winkelbeleving bieden. Dat betekent: zowel de winkels als een (mobiele) site , geconcipieerd op maat van de klant.

BEHOEFTES

De ombouw – of eerder de uitbreiding – naar retail stelde het bedrijf voor tal van uitdagingen. Zo was het ook van intrinsiek belang dat de het volledige ERP en WSM systeem, die tot dan enkel gericht was op groothandel, nu ook ondersteuning voor retailactiviteiten kon bieden. Hiervoor ging Pomax op zoek naar een betrouwbare IT-partner, die diensten en software kon leveren die konden mee evolueren met de groei en verander(en)de behoeftes van de interieurspecialist.

OFF – EN ONLINE SHOPPEN

Voor Pomax was toegankelijkheid tot informatie over producten en collecties voor de klanten uiterst belangrijk. Dit betekent: een modern IT-systeem, waarbij backoffice perfect geïntegreerd is met de winkels én de webshop, waardoor online informatie zoeken en/of aankopen mogelijk wordt. En omdat mobiele toepassingen tegenwoordig niet meer weg te denken zijn in het aankoopgedrag van de klant, diende ook dit belangrijke aspect te worden geïntegreerd in de nieuwe IT-omgeving.

OPLOSSING

Pomax vond tal van potentiële IT-bedrijven, die (standaard-) pakketten leveren voor groothandel of detailhandel konden leveren. Minder evident was het vinden van een partner die beiden met elkaar kon integreren. De keuze viel uiteindelijk op Prosteps. Als specialist in software voor retail en groothandels is Prosteps in 2012 gestart met de implementatie van het centrale ERP en WMS met geïntegreerd retailsysteem – tot in de winkels. De fundamenten van de ERP en RETAIL systemen maakten Pomax klaar voor verdere groei. In het DNA van de geboden oplossing is de gewenste omnichannelstrategie verwerkt mét integratie van retailkanaal en groothandel. In de volgende stappen werd/wordt de webshop aangesloten op het retailsysteem.

“Prosteps is een strategische partner, waarmee we een open en eerlijke relatie hebben. Zij denken met ons mee op lange termijn en zijn uiterst flexibel.”

Pomax testimonial logo - prosteps

OMNICHANNEL

Het verschil tussen offline en online vervaagt: klanten moeten de mogelijkheid hebben om zowel in de winkel als online te kijken welke producten er in stock zijn, wat de prijs is en hoe ze zo snel en eenvoudig mogelijk kunnen bestellen. De oplossing van Prosteps bood maakte ons klaar voor de shopping experience van de toekomst.” 

Xavier De Vil, Pomax

Meer weten over deze case of u wenst uw eigen case aan ons voor te leggen?